Preview

Vestnik of Minin University

Advanced search

ROLE OF SUBJECT FILLING OF AN INTERIOR OF A NURSERY FOR HARMONIOUS DEVELOPMENT OF THE CHILD

Abstract

In article make recommendations about the organization of subject filling of the children's environment providing the organization, harmonious development of the child. The special place in the children's subject environment is taken by zoning of an interior of a nursery. On the basis of it the conclusion is drawn that filling of the environment is the integral development tool of all types of children's activity and the identity of the child as a whole.

About the Author

L. P. Depsames
Нижегородский государственный педагогический университет имени Козьмы Минина
Russian Federation


References

1. Грашин, А.А. Дизайн унифицированных и агрегатированных промышленных изделий. Теоретические и методические основы / А.А. Грашин. - М.: ВНИИТЭ, 2002.

2. Грашин, А.А. Дизайн комплексов оперативно-диспетчерского управления: методические материалы / А.А.Грашин, М.И.Сугако. - М.: ВНИИТЭ, 1989.

3. Депсамес, Л.П. Детская предметно-пространственная среда. Дизайн и эргономика. монография / Л.П.Депсамес, Н.В. Сырова. - Н. Новгород: ВГИПУ, 2010. -203 с.

4. Новоселова, С.Л. Развивающая предметная среда детства / С.Л. Новоселова // Техническая эстетика. - 1994. - №2.

5. Разработка методов и средств развития проектной культуры дизайна. Развивающее дизайн- пространство детства (рукопись). Создание развивающей предметной среды в новых условиях формирования сельского образа жизни. Отчет. Тема 6104. - М.: ВНИИТЭ 1993. Архив ВНИИТЭ, № 2719, 2722 - Тт. 1, 2, 3.


Review

Views: 591


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-1281 (Online)