DESIGNING EDUCATION INSTITUTIONS INTEGRATIVE TYPE
Abstract
The paper considers the problem of designing an integrative educational institutions such as to enable the development of new organizational structures, broadening the range of vocational training institutions, the integration of professions and educational content, the intensification of the educational process, the introduction of innovative educational systems, etc. The features of the institution of the integrative type, the theoretical fundamentals of design school of integrative type, including: prognostics of socio-economic development of the country and the region, particularly the regional policy of development of vocational education, professional education trends.
About the Author
S. M. Markova
Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего профессионального образования «Нижегородский государственный педагогический университет имени Козьмы Минина
Russian Federation
References
1. Беляева, А.П. Методология и теория профессиональной педагогики / А.П. Беляева/ Ин-т профтехобразования РАО. - СПб., 1999. - 480 с.
2. Варакса ,С.А. К вопросу о проектировании учебного заведения интегративного типа / С.А. Варакса //Вестник ВГИПУ: научно-методический журнал. - Н. Новгород: ВГИПУ. - 2006. - С. 171-173.
3. Маркова С.М. Концетуальные основы проектирования учебных заведений интегративного типа / С.М.Маркова. - Н.Новгород: ВГИПИ, 2001. - 170 с.
Views:
529