Preview

Vestnik of Minin University

Advanced search

THEORETICAL BASIS OF PROJECT TRAINING IN HIGH SCHOOL STUDENTS

Abstract

The author substantiates project learning of students in higher education. As the author examines the theoretical foundations and methodological approaches (prognostic, system, student-activity), principles (parity, humanization, creative modeling, personal orientation, variability), the main provisions (predictability, consistency, focus on activities).

About the Author

S. A. Tsyplakova
Minin University
Russian Federation


References

1. Маркова, С.М. Методолого-теоретические основы педагогического проектирования в условиях многоуровневого непрерывного профессиоанльного образования: монография / под ред. А.П. Беляевой / С.М. Маркова. - Н. Новгород: ВГИПИ, 2001. - 301 с.

2. Маркова, С.М. Стратегии развития теории педагогического проектирования / С.М. Маркова // Теория и практика общественного развития, Краснодар, 2013. - №6 - С.77 - 82

3. Цыплакова, С.А. Системный подход к проектированию педагогического процесса как социальной системы / С.А. Цыплакова // В мире научных открытий, Проблемы науки и образования.- Красноярск, 2013г. -№ 3.1. (38). - С.154-165.


Review

Views: 608


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-1281 (Online)