Preview

Vestnik of Minin University

Advanced search

CURRENT DEFINITION OF THE PROFESSIONALISM OF TEACHER EDUCATION IN THE MODERNIZATION

Abstract

The paper analyzes in detail the pedagogical and psycho-pedagogical literature on the issue of professionalism of the teacher in higher education. Various points of view about the essential characteristics of the professionalism of the teacher, are also investigated conditions increase the efficiency of education.

About the Author

A. V. Lapshova
Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего профессионального образования «Нижегородский государственный педагогический университет имени Козьмы Минина»
Russian Federation


References

1. Гребенкина, Л.К. Формирование профессионализма учителя в системе непрерывного педагогического образования: дис. докт. пед. наук / Л.К. Гребенкина. - М., 2000. - 441 с.

2. Ожегов, С.И. Толковый словарь русского языка / С.И. Ожегов. - М., 1997.

3. Сластенин, В.А. Профессионализм педагога: акмеологический контекст / В.А.Сластенин // Педагогическое образование и наука. - 2000. - №4. - С. 4-9.

4. Черепанова, В.Н. Формирование индивидуального имиджа педагога как средство реализации гуманистической концепции образования: дис. канд. пед. наук / В.Н. Черепанова. - Тобольск, 1998. - 195 с.


Review

Views: 626


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-1281 (Online)