Preview

Vestnik of Minin University

Advanced search

SCHOOL PSYCHOLOGIST IN CONDITIONS OF MODERNIZATION OF RUSSIAN EDUCATION

Abstract

The article is devoted to the analysis of normative documents that regulate activity of the modern education system in the context of professional duties and responsibilities of a school psychologist. Main directions of activity of school psychological service are discussed in accordance with the objectives set by the reform of the Russian education.

About the Author

A. D. Аndreeva
Психологический институт РАО, Москва
Russian Federation


References

1. Глазунова, О.С. Метапредметный подход. Что это?/ О.С.Глазунова // Учительская газета. - 2011. - №9. - С. 28.

2. Дубровина, И.В. Преподавание психологии в школе: 3-11 классы: методическое пособие / И.В.Дубровина. - Воронеж: Модэк; Москва: МПСИ, 2007. - 624 с.

3. Майрамян, Р.Ф. Семья и умственно отсталый ребенок (психопатологические и психологические аспекты проблемы): автореф. дис.. канд. мед. наук / Р.Ф.Майрамян. - М., 1976.

4. Семаго, М.М. Социально-психологические проблемы семьи ребенка-инвалида с детства / М.М.Семаго. - М., 1992. - 183 с.

5. Столярова, С.С. «Психолого-педагогическое сопровождение образовательного процесса в условиях введения ФГОС»: учебно-методическое пособие для общеобразовательных учреждений / С.С.Столярова [Электронный ресурс]. - URL: http://sch373.mskobr.ru.

6. Ткачева, В.В. Технологии психологической помощи семьям детей с отклонениями в развитии / В.В.Ткачева. - М.: АСТ; 2007. - 318c.

7. Федеральный Государственный Образовательный Стандарт основного общего образования (17 декабря 2010 г.).

8. Федеральный закон «Об образовании в Российской Федерации» (26 декабря 2012 г.)


Review

Views: 604


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-1281 (Online)