Preview

Vestnik of Minin University

Advanced search

The model of forming communicative skills among specialists of services sector

Abstract

The aim of done research is working out the model of forming communicative skills among specialists of services sector. For achievement these aims the notion “communicative skills among specialists of services sector” is given .Its structure and substance is picked out too. The model of forming communicative skills is offered and included specific-purpose, processual and resulting components and pedagogical conditions of model’s realization

About the Authors

A. Tolsteneva
Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего профессионального образования «Нижегородский государственный педагогический университет имени Козьмы Минина»
Russian Federation


Е. E. Galkina
Институт пищевых технологий и дизайна (филиал ГБОУ ВПО НГИЭИ)
Russian Federation


References

1. Еникеев, М.И. Общая и социальная психология: учебник для вузов / М.И.Енакеев. М.: НОРМА-ИНФРА, 1999. - 624 с.

2. Павицкая, З.И. Формирование коммуникативных умений студентов в условиях аудиторного обучения: Дисс….канд. пед. наук: 13.00.08. / З.И.Павицкая. - Казань, 1999. - 175 с.

3. Паркина, Н.В. Методика работы над языковыми средствами выражения оценки в процессе коммуникативной подготовки юриста: Дисс….канд. пед. наук: 13.00.02/ Н.В.Паркина. - Саранск, 2006. - 211 с.

4. Рыданова, Е.Н. Формирование коммуникативных умений будущих инженеров в проектной деятельности: Автореф. … канд. пед. наук: 13.00.08/ Е.Н.Рыданова. - Волгоград, 2010. - 24 с.

5. Тищенко, В.А. Формирование коммуникативных умений старшеклассников средствами информатики: Дис.. канд. пед. наук: 13.00.01 / В.А.Тищенко. - Ставрополь, 2006. - 187 с.

6. ФГОС по специальности 100114 «Организация обслуживания в общественном питании». - М.: ФИРО, 2009. -34 с.


Review

Views: 514


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-1281 (Online)