Preview

Vestnik of Minin University

Advanced search

REALIZATION OF THE PRINCIPLE OF THE INDIVIDUALIZATION IN TEACHER ACTIVITY

Abstract

In the article we prove the necessity of psychological and educational assistance and support of students in their personal and professional development. We also prove the necessity of creating conditions of individualization in the educational space of the university. The article presents some results of our research and also describes the structure, principles and conditions of realization of the program that allows to provide the raising of psychological and pedagogical competence, self-knowledge and self-development, both students and teachers.

About the Author

N. Tatarnikova
Нижегородский государственный педагогический университет имени Козьмы Минина
Russian Federation


References

1. Газман, О.С. Потери и обретения в воспитании после 10 лет перестройки /О.С. Газман // География в школе. - 1997. № 4. - С. 24.

2. Кузьмина, Н.В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения. - М., 1990. - С. 13.

3. Маслоу, А. Мотивация и личность. 3-е изд. / Пер. С англ. - СПб.: Питер, 2011. - 352 с.

4. Орлов, А.Б. Психология личности и сущности человека: парадигмы, проекции, практики: учеб. пособие для студ. психол. фак. вузов М.: Издательский центр «Академия», 2002. - 272 с.

5. Петровский, А.В. Развитие личности и проблема ведущей деятельности /А.В. Петровский // Вопросы психологии. - 1987. № 1. - С. 31.

6. Хайек, Ф. Дорога к рабству. - Лондон.: Изд-во Nina Karsov, 1983.- 142 с.


Review

Views: 515


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-1281 (Online)