Preview

Vestnik of Minin University

Advanced search

THE STATUS POSITION IN THE CLASS BODY OF TEENAGERS-MIGRANTS, EDUCATED IN THE FAMILIES OF CHRISTIAN TRADITIONS

Abstract

The peculiarities of the status position in the class body of teenagers-migrants, educated in believers’ families are analyzed. It is revealed, that in spite of different social factors, such as limited material opportunities, rather a low parents’ social status, ideological differences and other factors, the rating of these children has steadily medium positions. A close connection between the position of children with religious beliefs and the estimation of their moral qualities by the classmates is observe.

About the Authors

S. Gaponova,
Нижегородский государственный педагогический университет имени Козьмы Минина
Russian Federation


М. M. Sivkova
МОУ Дивеевская средняя школа
Russian Federation


References

1. Анцупов, А.Я. Профилактика конфликтов в школьном коллективе / А.Я.Анцупов. - М.: Гуманитар изд. центр ВЛАДОС, 2004.

2. Гапонова, С.А. Мульттренинг как метод формирования эффективного поведения подростков в конфликте. Теоретические подходы и практическое применение: монография / С.А.Гапонова, М.Б.Сивкова. - LAP LAMBERT Аcademic Publishing, Saarbrücken, Germany, 2011.

3. Шапарь, В.Б. Практическая психология. Психодиагностика групп и коллективов: учеб.пособие / В.Б.Шапарь. - Ростов-на-Дону: Феникс, 2006.


Review

Views: 482


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-1281 (Online)