Preview

Vestnik of Minin University

Advanced search

ORGANIZATION OF INDEPENDENT WORK OF STUDENTS USING DISTANCE LEARNING SYSTEM MOODLE

Abstract

The article is devoted to the problem of organization of independent work of students, by means of information technologies, in particular through the distance learning system Moodle. The authors developed an information-project teaching method, which presupposes involving students into performing gradually complicating professionally significant interdisciplinary project tasks. It is based on the idea of the direction of the educational-cognitive activity of students on the result obtained by the solution of this or that practically or theoretically significant problem. The article provides examples of multilevel project tasks covering the content of the disciplines "Mechanics and technologies", "Electrical engineering and electronics", "Chemistry and science of materials" aimed at the use of the training courses’ information in professional activity.

About the Authors

A. A. Tolsteneva
Minin University
Russian Federation


V. K. Vinnik
Нижегородский государственный педагогический университет имени Козьмы Минина
Russian Federation


O. S. Terexina
Minin University
Russian Federation


E. N. Krivenkova
Minin University
Russian Federation


A. A. Kulikov
Minin University
Russian Federation


References

1. Пoкaлo, O.Г. Руководство преподавателю Moodle /Под ред. Г.П. Ланец, Е.В. Забалканцевой. - СПб., 2009. - 39 с.

2. Новые педагогические технологии: система дистанционного обучения Moodle [Электронный ресурс] / сост. А.В.Андреев, С.В Андреева, Т.А.Бокарёва, И.Б. Доценко // Центр Довузовской Подготовки ТТИ ЮФУ (ТРТУ). - Таганрог, 2007. - URL: http://cdp.tti.sfedu.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=171&Itemid=363 (дата обращения 28.11.14).

3. Винник, В.К. Обзор дистанционных электронных платформ обучения / В.К. Винник // Научный поиск. - 2013. - №2.5. - С. 5-7.

4. Толстенева, А.А. Теоретико-методологические основы организации самостоятельной работы студентов с использованием электронной учебной среды moodle / А.А.Толстенева, В.К. Винник // Школа будущего. - 2012. - № 3 - С. 102-108.

5. Благодинова, В.В. Модульная объектно-ориентированная учебная среда как средство организации самостоятельной работы студентов / В.В. Благодинова, В.К. Винник, А.А. Толстенева // Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского. - 2013. - №5-2. - С. 28-32.

6. Винник, В.К. Информационно-проектный метод как средство повышения речевой культуры будущих предпринимателей в процессе обучения (с использованием системы moodle) / В.К.Винник, А.А. Шишикина //Фундаментальные исследования. - 2014. - №8-6. - С. 1450-1454.

7. Толстенева, А.А. Информационно-проектный метод как средство организации самостоятельной работы студентов / Толстенева, А.А., Винник В.К. // Гуманитарные, социально-экономические и общественные науки. - 2014. - №6. - С.199-203.

8. Толстенева, А.А. Проектные задания как средство реализации информационно-проектного метода обучения [Электронный ресурс] / А.А. Толстенева, В.К. Винник, О.С. Терехина, Е.Н. Кривенкова, А.А. Куликов // Современные проблемы науки и образования. - 2014. - №4. - URL: http://www.science-education.ru/118-14245 (дата обращения: 28.11.2014).

9. Винник, В.К. Система Moodle в процессе обучения теории вероятностей как средство организации самостоятельной работы студентов в высшей школе [Электронный ресурс] / В.К. Винник, М.Э. Григорян //Современные проблемы науки и образования. - 2014. № 3. - URL: http://www.science-education.ru/117-13232 (дата обращения 25.11.2014).


Review

Views: 736


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-1281 (Online)