Preview

Vestnik of Minin University

Advanced search

GEOGRAPHICAL STUDY OF LOCAL HISTORY IN THE SCHOOL BY MEANS OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES

Abstract

In article presents a methodology for the use of ICT in copyright elective courses on local history in the geographical context of cultural , student -activity , the competency and system approaches . Formulated and substantiated goal elective course - the formation of information-communicative competence geokraevedcheskoy . Performed pairing its formation with the course content and types of workshops involving complication types of tasks on the use of ICT .

About the Authors

N. F. Vinokurova
Minin University
Russian Federation


M. M. Badin
Minin University
Russian Federation


O. N. Badina
Minin University
Russian Federation


References

1. Бадьин, М.М. Теоретико-методические особенности информатизации географического краеведения при изучении элективного курса / М.М. Бадьин // Сибирский педагогический журнал. - 2012. - №1. - 0,5 п.л.

2. Болотов, В.А. Компетентностная модель: от идеи к образовательной парадигме / В.А. Болотов // Педагогика. 2003. №10. С. 8-14.

3. Концепция использован ия информационно-коммуникативных технологий в географическом образовании для устойчивого развития: Коллективная монография. / Под ред. Н.Ф. Винокуровой. - Н.Новгород: Типография «Поволжье», 2011.

4. Панюкова, С.В. Использование информационных и коммуникационных технологий в образовании / С.В. Панюкова. - М.: Академия, 2010.

5. Пасхин, Е.Н. Философско-методологические аспекты информатизации образования / Е.Н. Пасхин // Системы и средства информатики: Информационные технологии в образовании: От компьютерной грамотности - к информационной культуре общества / Отв. ред. И.А. Мизин. Вып. 8. М.: Наука, Физматлит, 1996. С. 84-90.

6. Роберт, И.В. Теория и методика информатизации образования (психолого-педагогический и технологический аспекты) / И.В. Роберт. - М.: ИИО РАО, 2008.

7. Семенов, А.Л. Качество информатизации школьного образования / А.Л. Семенов // Вопросы образования. - 2005. - №3. - С. 248-270.


Review

Views: 588


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-1281 (Online)