Preview

Vestnik of Minin University

Advanced search

COMMON CULTURAL COMPETENCE: THEORETICAL AND CONCEPTUAL ASPECTS AND DEVELOPMENT TECHNIQUE IN CORE GEOGRAPHIC ENTITY

Abstract

The problems of the formation of common cultural competence profile by means of geographical education. The author concept on three interrelated levels of conceptual and pedagogical, general methodological and particular methodological. The last level is represented by a global, regional-national and local-regional studies models of formation of common cultural competence, reflecting the geographical idea of "the scale of the game".

About the Author

N. Vinokurova
Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего профессионального образования «Нижегородский государственный педагогический университет имени Козьмы Минина»
Russian Federation


References

1. Болотов В.Н., Сериков В.В. Компетентностная модель: от идеи к образовательной парадигме // Педагогика. - 2003. - №10. - С.15. - 21.

2. Винокурова Н.Ф. Культурно-экологический подход в модернизации географического образования: теоретико-методологические основы и методика реализации // Теория и методика обучения географии: история и современные направления развития. - СПб., 2004. - С. 18-25.

3. Винокурова Н.Ф. Экологическое образование в школьной географии // Экологизация школьного образования / Под ред. Н.М. Мамедова. - М., 2004. - С.95-102.

4. Гирусов Э.В., Широкова И.Ю. Экология и культура. - М., 1989.

5. Мамедов Н.М. Философские, научно-потребительские и культурологические предпосылки устойчивого развития // Наука и образование в интересах устойчивого развития. - М., 2006.- С. 14-18.


Review

Views: 578


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-1281 (Online)