THE IMPLEMENTATION OF THE INNOVATIVE NUMERICAL SIMULATION SYSTEM (FEM) FOR THE INVESTIGATION IN THE VIBRO-ACOUSTIC (NVH) BEHAVIOR OF THE AUTOMOBILE PARTS
Abstract
About the Authors
A. G. KitovRussian Federation
У. U. Vachidov
Russian Federation
V. A. Shapkin
Russian Federation
Y. Shapkina
Russian Federation
References
1. Stoewer, T. Efficiency improvements in the acoustical design of vehicle structures by means of energy flow calculation / T. Stoewer, H. Schneeweiß [BMW Group], T. Hering, Dr.-Ing. J. Bös , Prof. Dr.-Ing. H. Hanselka [TU Darmstadt] // AAC conference, 2011.
2. Hering ,T. Strukturintensitätsanalyseals Werkzeug der Maschinenakustik / T. Hering - TU Darmstadt, 2012.
3. Noiseux, D.U. Measurement of power flow in uniform beams and plates // Journal of Acoustical Society of America, 47, 238-247, (1970).
4. Pavic, G. Measurement of structure borne wave intensity - Part I: formulation of the methods // Journal of Sound and Vibration, 49(2), 221-230, (1976).
5. Gavric, L. and Pavic, G. A finite element method for computation of vibration intensity by the normal mode approach // Journal of Sound and Vibration, Vol. 164, No. 1, pp. 29-43 (1993).
6. Hambric, S. A. and Taylor, P. D. Comparison of experimental and finite element structure-borne flexural wave power measurements for straight beam // Journal of Sound and Vibration, Vol. 175, No. 5, pp. 595-605 (1994).
7. Kuhl, S. Gezielte Leitung von Körperschall unter Zuhilfenahme der Strukturintensitätsrechnung / S. Kuhl - TU Darmstadt, 2010
8. Шапкина, Ю.В. Влияние конструктивных параметров большегрузных автомобилей на характеристики управляемости / Ю.В. Шапкина, В.Б.Платонов // Проблемы транспортных и технологических комплексов: сборник научных статей III Международной научно-технической конференции посвященной 40-летию кафедры «Строительные и дорожные машины»; НГТУ. - Н. Новгород, 2012. - С.129-131