Preview

Vestnik of Minin University

Advanced search

Value aspects of HUMANIZATION of the modern educational process in the teaching system of philological disciplines

Abstract

The article reveals the essence of the value approach in the modern educational process, determines its role in the solution of the problem of humanization of education. The author examines methods of updating of the value and culture-studying components of a linguistic personality in the process of teaching of philological disciplines

About the Author

N. Kurylyova
Нижегородский государственный педагогический университет имени Козьмы Минина
Russian Federation


References

1. Буйдина, И.Ф. Западноевропейские концепции игровой культуры (Й.Хейзинга, Х.Ортега-и-Гассет, Г.Гессе) / И.Ф.Буйдина // Введение в культурологию / под ред. Е.В.Попова. - М.: Владос, 1996. - С. 45-56.

2. Лихачев, Д.С. Русская культура: сб. / сост. Л. Р. Мариупольская. - М.: Искусство, 2000.- 440 с.

3. Майер, Б.О.Об онтологии качества образования в обществе знания / Б.О. Майер, Н.В. Наливайко // Философия образования. - 2008. - №3(24). - С.4-18.

4. Маслова, В.А. Лингвокультурология: учеб. пособие для высших учебных заведений / В.А.Маслова.- М.: Издательский центр «Академия», 2001. - 208 с.

5. Пахнова, Т.М. Текст как основа создания на уроках русского языка развивающей языковой среды / Т.М. Пахнова // РЯШ. - 2000. - №4. - С. 10-18.

6. Рожков, М.И. Стратегии и модели воспитания / М.И. Рожков // Теоретико-методологические проблемы современного воспитания. - Волгоград, 2004. - С. 130-139.


Review

Views: 573


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-1281 (Online)