Preview

Vestnik of Minin University

Advanced search

METHODICAL TOOLS OF INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN EDUCATION (ON THE EXAMPLE THE CASE METHOD)

Abstract

In article considers need and possibilities of application for educational process of innovative technologies on an example a case method. Authors analysed essence a case method, its innovative component, the introduction reasons a case method in student teaching. Difficulties with which teachers meet with introduction in a case method in practice of work of the organizations of an average and higher education are separately noted. Application reference points a case method as tools of information technologies are defined. Recommendations about introduction a case technology in system of professional education are made. Teoretiko-methodical basics of development and realization of technology of the dialogue commented scientific situations (DUS) in the organization of both out-of-class, and classroom forms of independent educational activity of students for legal disciplines in the organizations of secondary professional education are covered.

About the Authors

E. V. Bystritskaya
Minin University
Russian Federation


K. S. Yadryshnikov
Minin University
Russian Federation


References

1. Федеральный закон от 29.12.2012 N 273-ФЗ "Об образовании в Российской Федерации".

2. Андреева, А.Д. Школьный психолог в условиях модернизации российского образования / А.Д. Андреева // Вестник Мининского университета. - 2013. - № 4.- URL: http://http://www.mininuniver.ru/scientific/scientific_activities/vestnik/archive/no4; Андреева А.Д. Особенности психологического развития дошкольников в современных цивилизационных условиях / А.Д. Андреева // Вестник Мининского университета. - 2013. - № 2.- URL: http:// http://www.mininuniver.ru/scientific/scientific_activities/vestnik/archive/no2

3. Баранова, Э.А. Исследование познавательного интереса в структуре общей способности у дошкольников и младших школьников / Э.А. Баранова // Вестник Мининского университета. - 2014. - № 3.- URL: http:// http://www.mininuniver.ru/scientific/scientific_activities/vestnik/archive/room-3-_7_-2014; Дубровина, И. В. Психологическая культура личности как феномен / И. В. Дубровина // Вестник Мининского университета. - 2013. - № 1.- URL: http:// http://www.mininuniver.ru/scientific/scientific_activities/vestnik/archive/no1

4. Егоршин, А.П. Анализ экономических факторов кризиса, влияющих на деятельность реального сектора экономики в России / А.П.Егоршин, Р.Я.Вакуленко // Вестник Мининского университета. - 2013. - № 3.- URL: http:// http://www.mininuniver.ru/scientific/scientific_activities/vestnik/archive/no3

5. Гончарова, М.В. Разумное научение: анализ ситуаций и моделирование действий /М.В.Гончарова// Вестник Московского университета. Серия 20. Педагогическое образование, - 2005. - № 2. - С.111-122.

6. Диоген, Лаэртский. О жизни, учениях и изречениях знаменитых философов / АН СССР, Ин-т философии; Общ. Ред. И вступит. Статья А.Ф.Лосева. - М.: Мысль, 1979.

7. Коменский, Я.А. Избранные педагогические сочинения: В 2-х т. Т.1. - М.: Педагогика, 1982.

8. Лазарев, В.С. Педагогическая инноватика: объект, предмет и основные понятия / В.С.Лазарев, Б.П. Мартиросян // Педагогика. - 2004. - № 4. - С.11-21.

9. Панина, Т.С. Современные способы активизации обучения: учеб.пособие для студ. высш. учеб. заведений /Т.С.Панина, Л.Н.Воронцова; под ред. Т.С.Паниной. - 4-е изд., стер. - М.: Издательский центр «Академия», 2008.

10. Ситуационный анализ, или Анатомия кейс-метода / Под ред. Д-ра социологических наук, профессора Сурмина Ю.П. - Киев: Центр инноваций и развития, 2002.

11. Смолянинова, О.Г. Кейс-метод в обучении экономике / О.Г.Смолянинова // Образовательные технологии. - 2004. - №3-4. - С.124-127.

12. Темина, С.Ю. Кейс-метод в педагогическом образовании: теория и технология реализации. Тематический сборник кейсов / С.Ю.Темина, И.П.Андриади. - НОУ ВПО «МПСУ», 2014.


Review

Views: 1516


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-1281 (Online)