Preview

Vestnik of Minin University

Advanced search

EDUCATIONAL PERSONNEL TRAINING PROFESSIONAL EDUCATION IN HIGH SCHOOL

Abstract

This paper deals with the training of teachers in Uzes. The factors that affect the structure and content of teacher training, proposed conceptual positions of teacher training in vocational education. We consider pedagogical training on the methodological, general pedagogical and technological levels.

About the Author

T. S. Yurtaeva
Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего профессионального образования «Нижегородский государственный педагогический университет имени Козьмы Минина»
Russian Federation


References

1. Беляева А.П. Методология и теория профессиональной педагогики. - Ин-т Профтехобразования РАО. - СПб.; 1999. - 489 с.

2. Беляева А.П. Интегративно-модульная педагогическая система профессионального образования / Ин-т профтехобразования РАО. - СПб.; Радом, 1997. - 227 с.

3. Новиков А.М. Профессиональное образование России: (Перспективы развития). - М.: ИЦП НПРО РАО, 1997. - 254 с.


Review

Views: 668


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-1281 (Online)